Via Teams - Instellingen kun je bepaalde instellingen, die uiteraard te maken hebben met de teams, beheren.
Er zijn 3 onderdelen:
- Teamrollen
- Teamlabels
- Standaard instellingen
1. Teamrollen
Binnen een team kun je een bepaalde type rol hebben: zo heb je spelers en ondersteuners (zoals een coach), maar ook een niche-rol, zoals Keeper of Aanvoerder. Hieronder de verschillende types op een rij:
- Speler: spreekt voor zichzelf. Dit zijn de spelers in het team. Dus niet de coach en aanvoerder, maar de spelers.
- Spelersrol: dit is de niche-rol waar we het over hebben. Binnen een team kun je een keeper zijn of een aanvoerder. Omdat LISAX op een iets andere manier omgaat met deze specifieke smaak binnen het team, moet je voor Keeper of Aanvoerder kiezen voor het type Spelersrol.
- Niet spelend: dit zijn de personen die wel betrokken zijn bij het team, maar niet spelen. Wellicht trainen ze mee. Dan zou je dus een type Trainingslid kunnen maken en deze toggle Niet spelend kunnen gebruiken.
- Ondersteuning: dit zijn de ondersteuners van een team, zoals een aanvoerder of trainer.
2. Teamlabels
Dit team de teamcategorieen, met een hoofdcategorie (bijv. Junioren) en daaronder de subcategorieen (zoals Jongens, Meisjes en Mix). Hieronder een verouderd voorbeeld (want de KNHB gebruikt andere benanmingen), maar desalniettemin goed te begrijpen: de hoofdcategorie is Jongens ABC. De subcategorieen daarbinnen zijn Jongens A, Jongens B en Jongens C. Deze labels/teamcategorieen zie je o.a. ook terug in Teams - Planbord.
3. Standaard instellingen
Wanneer je een team toevoegt (bijv. via Teams - Teams) zijn er een tal van instellingen die je kunt invullen per team. Om deze actie wat te vereenvoudigen, hebben wij een aantal standaard-instellingen klaargezet die worden gebruikt als je een team aanmaakt. Dat scheelt weer handmatig veel velden invullen als het team aanmaakt. Deze velden zijn allemaal te bewerken en aan te passen. De standaard-instellingen zijn:
- Verzameltijd (min.): de club kan per team instellen hoeveel tijd voor aanvang van de wedstrijd het team moet instellen. Indien een team bijvoorbeeld om 14:00u moet spelen, rekent in het bovenstaande voorbeeld het systeem de verzameltijd op 14:00u - 90min = 12.30u. Let op: Indien een team uitspeelt, wordt hier ook de reistijd op basis van Google Maps toegevoegd!
- Kleur: welk kleurtje moet dit team krijgen. Deze kleur zie je oa. terug in het trainingsschema, zodat je snel een visueel overzicht hebt van de teams wie wanneer waar zijn.
- Wedstrijdduur: het aantal minuten waarvoor de wedstrijden van dit team moet worden ingepland in het wedstrijdschema. Bij bijvoorbeeld landelijk uitkomende teams is dit langer dan bij een standaard-elftal.
- Wedstrijd veldtoewijzing: wat is de veldbelasting het team bij wedstrijden (1/4, 1/2 of 1/1).
- Spelers openbaar: indien deze instelling op "Ja" staat, kan de teamindeling op de website van de club en in de app van de vereniging worden teruggevonden.
- Ondersteuners openbaar: indien deze instelling op "Ja" staat, kan de teamindeling op de website van de club en in de app van de vereniging worden teruggevonden.
- Trainingsduur: het aantal minuten dat de training duurt.
- Training veldtoewijzing: wat is de veldbelasting het team bij trainingen (1/4, 1/2 of 1/1).
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.