Via Communicatie - FAQ kun je een segment maken met Veelgestelde vragen, bijv. met handige informatie voor nieuwe leden. Je kunt hier op een overzichtelijke wijze antwoorden op veelgestelde vragen aanmaken en deze publiceren op jullie website.
Verklaring van de nummers in bovenstaande screenshot (rechtermuisknop biedt de mogelijkheid het screenshot groot op een nieuw tabblad te plaatsen):
- FAQ toevoegen: door hierop te klikken kom je in het scherm terecht om een FAQ toe te voegen. Onderaan dit hulpartikel staat dat scherm beschreven.
- Titel: door hierop te klikken worden de details van de FAQ-categorie getoond. Je ziet het volgende:
- A. Actief: dit vinkje laat zien of het FAQ op dit moment actief is en wordt getoond op jullie website. Je kan dit aanpassen door op het potloodje te klikken (onderdeel D) en dan de checkbox bij 'Actief' uit te zetten.
- B. Aanmaker: het e-mailadres dat je hier ziet is het mailadres van de persoon die het FAQ-onderdeel heeft aangemaakt.
- C. Datum: dit is de datum en het tijdstip waarop het FAQ-onderdeel is aangemaakt.
- D. Bewerken: door op dit potloodje te klikken bewerk je het FAQ-onderdeel. Je komt dan in hetzelfde scherm terecht als waarin je een nieuw FAQ-onderdeel aanmaakt, zoals onderaan dit hulpartikel is beschreven.
- E. Verwijderen: door op deze knop te drukken kun je het FAQ-onderdeel verwijderen. Je dient je keuze in een pop-up te bevestigen. Deze actie is onomkeerbaar.
3. Toon items: deze knop doet hetzelfde als bij 2 is beschreven.
FAQ toevoegen
- Titel: hier kun je in een paar woorden het onderwerp van de vraag beschrijven, bijvoorbeeld 'aanwezigheid doorgeven'.
- Ondertitel: bij de ondertitel voer je de daadwerkelijke vraag in, bijvoorbeeld 'Hoe kan ik mijn aanwezigheid voor trainingen en wedstrijden doorgeven?'.
- Inhoud: hier kun je het antwoord op de vraag invoeren.
- Checkbox Is actief: met deze instelling geef je aan of de vraag op dit moment actief is en dus of hij getoond wordt in de FAQ. Als dit vinkje aanstaan is de vraag zichtbaar in de FAQ.
- Checkbox Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers: met deze instelling geef je aan of deze vraag alleen zichtbaar is voor ingelogde gebruikers (jullie leden). Als dit vinkje uitstaat is de vraag op jullie website ook te zien voor personen die niet ingelogd zijn, bijvoorbeeld aspirant-leden.
- Bestanden: hier kun je bijlagen aan de vraag hangen. Je kan deze direct vanaf je computer uploaden of vanuit de bestandsbibliotheek halen ('Vereniging' > 'Mediatheek'). Als je een document rechtstreeks vanaf je computer upload kan je deze ook direct in de bestandsbibliotheek laten opstaan door de checkbox 'bewaar in bestandsbibliotheek'.
- FAQ categorieën: je kunt de vragen onderverdelen in specifieke onderwerpen. Bij deze instelling kan je het item in een FAQ categorie plaatsen zodat alle vragen met een bepaald onderwerp bij elkaar worden verzameld. FAQ categorieën kunnen aangemaakt worden via 'Communicatie' > 'Instellingen' > 'FAQ Categorieën' > 'Voeg toe'.
- Opslaan of annuleren: klik op 'opslaan' om de vraag aan te maken. Klik op 'annuleren' om het maken van de vraag te annuleren.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.