Bij Communicatie - Enquetes is het mogelijk om vragenlijsten aan te maken en deze te verspreiden onder jullie leden, bijvoorbeeld als jullie een tevredenheidsonderzoek willen uitvoeren.
- Naam: hier wordt de naam weergegeven van de enquête. Deze kun je instellen tijdens het aanmaken van de enquête. Als je op de naam klikt, kom je hier terecht:
- A. Algemene gegevens: hier vind je de instellingen voor deze enquête. Je ziet hier in één oogopslag wanneer de enquête zichtbaar is, of het is toegestaan om terug te keren naar een eerder ingevulde vraag, of hij gepubliceerd is en kort de instellingen m.b.t. de mail die de leden hebben gekregen/zullen krijgen.
- B. Vragen: hier kun je vragen toevoegen. Klik op 'voeg groep toe' om een vragengroep aan te maken, als je bepaalde vragen wil samenvoegen in een groep. Klik op 'voeg vraag toe' om een losse vraag aan te maken. Deze kan je vervolgens toevoegen aan een groep.
- C. Ingestuurde enquêtes: hier zie je de activiteiten m.b.t. de enquête. Als er 'nieuw' staat, is een persoon toegevoegd aan de lijst. Deze krijgt nog geen bericht dat hij/zij is toegevoegd. De status kan ook 'uitgenodigd' zijn: dan is de mail met de enquête verstuurd naar het lid, maar is er nog geen antwoord. Als een antwoord uit deze lijst verwijderd moet worden kan je op het rode prullenbakje klikken.
- D. Stuur enquête naar de selecteerde personen: selecteer de leden (zie onderdeel C) en klik op deze knop. Je zal de enquête dan naar hen sturen. De status wijzigt dan in 'uitgenodigd'.
- E. Stuur de enquête naar alle nieuw toegevoegde personen: zo kan je de enquête automatisch naar alle nieuwe toegevoegde personen sturen, i.p.v. dat je ze eerst nog moet selecteren.
- Start- en einddatum: hier zie je wanneer vanaf en tot wanneer de enquête is in te vullen voor leden.
- Gepubliceerd: hier zie je of de enquête zichtbaar is voor leden. Als dit op 'nee' staat is hij onzichtbaar.
- Enquête toevoegen: als je hierop klikt kan je een enquête toevoegen. Je komt dan in het volgende scherm terecht:
- A. Naam: hier voer je de naam van de enquête in.
- B. Beschrijving: hier kan je een korte beschrijving van de enquête geven, bijvoorbeeld waar het over gaat en waarom en door wie deze wordt verstuurd.
- C. Start- en einddatum: dit is de periode waarin het mogelijk is om de enquête in te vullen. Op de einddatum wordt de enquête automatisch onzichtbaar.
- D. E-mail onderwerp: wanneer je de enquête via de mail verspreid, kan je hier aangeven wat het onderwerp van de mail wordt.
- E. E-mail tekst: hier kun je de begeleidende tekst invoeren die wordt getoond in de mail. In die mail komt ook de link te staan die je doorstuurt naar de enquête.
- F. Toestaan om terug te keren: hiermee maak je het wel of niet mogelijk om leden toe te staan terug te keren naar een eerdere vraag wanneer zij zich al verder in de enquête bevinden.
- G. E-mail bevestiging: hier kan ingesteld worden of de leden een bevestigingsmail ontvangen nadat zij de enquête hebben ingevuld.
- H. Gepubliceerd: hiermee kan ingesteld worden of de enquête ingevuld kan worden of niet. Er kunnen redenen zijn waarom je de enquête eerder wil sluiten dan de ingestelde einddatum, en dan kan deze instelling gebruikt worden.
- I. Sluiten/Opslaan: klik op 'sluiten' om je wijzigingen te annuleren. Klik op 'opslaan' om je wijzigingen op te slaan en de enquête toe te voegen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.