Belangrijk clubnieuws kun je vanuit LISA X naar de mobiele ClubApp pushen. Door dit te doen krijgen alle actieve gebruikers van de ClubApp een melding op hun telefoon van het nieuws. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen én waar je op dient te letten.
Wat heb je nodig?
- Lees- en wijzigrechten voor de module Communicatie
- De ClubApp
Pushberichten sturen
Om een bericht te pushen, maak je een nieuwsbericht aan in LISA X. Ga hiervoor naar 'Communicatie' > 'Nieuws'. Hier zie je alle nieuwsberichten die je voor jouw vereniging hebt aangemaakt. Vervolgens klik je op 'Voeg nieuwsbericht toe'.
Je krijgt nu een scherm waarin je het nieuwsbericht kunt vormgeven. Hoe je een nieuwsbericht aanmaakt, lees je hier.
Wanneer je alle benodigde gegevens gevuld hebt, kies je onderaan voor het vinkje 'Push'. Wanneer je op 'Opslaan' klikt, krijgen de leden binnen enkele minuten een notificatie.
Na het 'Opslaan' van het nieuws is het niet meer mogelijk om de pushnotificatiekeuze te wijzigen. Verder is het goed om rekening te houden met de volgende stelregels:
- Het optimale tijdstip om een pushbericht te versturen ligt tussen de 10:00 uur en 13:00 uur;
- Verstuur niet alle nieuwsberichten als pushberichten, enkel de relevante en urgente mededelingen;
- Zorg dat de titel van het pushbericht niet te lang is omdat deze anders wegvalt als het bericht als pushbericht wordt getoond;
- Onthoud dat te veel pushberichten averechts kunnen werken voor leden;
- Gebruik pushnotificaties indien je van je leden een handeling verwacht zoals het inschrijven voor een toernooi of het overmaken van gelden.
Op het moment dat een pushbericht niet aankomt, dan kan dit meerdere reden hebben. Dit kunnen zijn:
- Bij inloggen heeft men niet akkoord gegeven op ontvangen notificaties;
- De app stond open op het moment van ontvangen pushbericht, hierdoor zie je het bericht niet maar is het wel verstuurd;
- Notificatie instellingen staan uit;
- Telefoon staat op stil.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.