Belangrijk clubnieuws kunt u via LISA X naar de mobiele app pushen. Door dit te doen krijgen alle actieve gebruikers van de app een melding op hun telefoon van het nieuws. In dit helpitem leest u hoe u dit kunt doen én waar u op dient te letten.
Om een bericht te pushen, maakt u een nieuwsbericht aan in LISA X. Ga hiervoor naar 'Communicatie' > 'Nieuws'. Hier ziet u alle nieuwsberichten die u voor uw vereniging heeft aangemaakt. Vervolgens klikt u op 'Voeg Nieuwsbericht Toe'.
U krijgt nu een scherm waarin u het nieuwsbericht kunt vormgeven. Voor meer inhoudelijke informatie over het aanmaken van een nieuwsbericht kunt u hier kijken.
Wanneer u alle benodigde gegevens ingevuld heeft, kiest u onderaan voor 'Push'. Wanneer u op 'Opslaan' klikt, krijgen de leden binnen enkele minuten een notificatie van het nieuwe nieuwsbericht.
Na het 'Bewaren' van het nieuws is het niet meer mogelijk om de pushnotificatiekeuze te wijzigen. Verder is het goed om rekening te houden met de volgende stelregels:
- Het optimale tijdstip om een pusbericht te versturen ligt tussen 10:00 uur en 13:00 uur;
- Verstuur niet alle nieuwsberichten als pushberichten, enkel de relevante en urgente mededelingen;
- Zorg dat de titel van het pushbericht niet te lang is omdat deze anders wegvalt als het bericht als pushbericht wordt getoond;
- Onthoud dat teveel pushberichten averechts kunnen werken voor leden;
- Gebruik pushnotificaties indien u van uw leden een handeling verwacht zoals het inschrijven voor een toernooi of het overmaken van gelden.
De leden kunnen zelf via hun app-instellingen ook push-notificaties instellen. Daarvoor moeten ze naar de pagina “meer” en dan “app instellingen”. Hier is het mogelijk om aan te geven voor welke activiteiten het lid een pushnotificatie wil ontvangen.
U kunt per onderdeel instellen hoeveel tijd van te voren het lid een herinnering krijgt voor bijvoorbeeld een dienst, baanreservering of evenement.
Op het moment dat een pushbericht niet aankomt, dan kan dit meerdere reden hebben. Dit kunnen zijn:
- Bij inloggen heeft men niet akkoord gegeven op ontvangen notificaties;
- De app stond open op het moment van ontvangen pushbericht, hierdoor ziet u het bericht niet maar is het wel verstuurd;
- Notificatie-instellingen staan uit;
- Telefoon staat op stil.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.