Wat heb je nodig?
- Hoofdgebruikersrechten
Mailbox aanmaken
Via 'Communicatie' > 'E-mailbeheer' kunnen jullie de mailboxen zelf beheren. Om zelf een mailbox aan te maken volg je de volgende stappen:
Klik op 'Mailbox toevoegen'.
Kies bij 'Type' voor 'Mailbox'. Geef bij gebruikersnaam de naam in van de mailbox. In het geval van de mailbox voor bijvoorbeeld een voorzitter (voorzitter@domeinnaam.nl) vul je 'voorzitter' in. Je kunt een 'Alias' toevoegen. Geef hier bijvoorbeeld 'secretariaat' op bij het e-mailadres secretaris@. Dan worden mails verstuurd naar secretariaat@ ook ontvangen bij secretaris@. Geef bij 'Wachtwoord' het gewenste wachtwoord op, en bevestig dit bij 'Wachtwoord bevestigen'. Geef (indien gewenst) bij 'beschrijving' een beschrijving op voor de betreffende mailbox. Als wij de mailbox hebben aangemaakt staat hier vaak het initiële wachtwoord dat wij aan een mailbox gekoppeld hebben. Nadat je het wachtwoord ergens hebt opgeslagen of als je het wachtwoord hebt gewijzigd, raden wij aan het wachtwoord te verwijderen uit het vak 'Beschrijving'.
Doorsturen
Via een doorstuuradres regel je dat als daar een mail naartoe gestuurd wordt, deze wordt doorgestuurd aan één of meer ingestelde mailadressen.
Als je kiest voor "Doorsturen" ziet de pop-up er als volgt uit:
Het invullen gaat als volgt:
- Gebruikersnaam: de naam van het doorstuuradres zonder de toevoeging @club.
- Forwarding: E-mailberichten waarnaar de berichten doorgestuurd worden. Vul het mailadres dat je wil gebruiken in en druk op de groene "+". Je kunt dit zo vaak herhalen als je wilt.
- Beschrijving: Hier kun je (vrijblijvend) een beschrijving geven dat bijvoorbeeld het doel van de mailbox aangeeft.
Als je daarna op "Opslaan" klikt wordt het doorstuuradres aangemaakt en is deze direct actief.
Let op: het is niet mogelijk om bij mailserver.lisa-is.nl in te loggen met een doorstuuradres!
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.