Er zijn twee mogelijkheden om documenten te beheren in LISA X. We kennen 'Vereniging' > 'Documenten' en we kennen 'Vereniging' > 'Mediatheek'. De laatstgenoemde is een manier om documenten voor intern gebruik op te slaan. Hierover lees je daar meer. Dit hulpartikel gaat over de eerste manier.
Wat heb je nodig?
- Lees- en wijzigrechten tot de module 'Vereniging'
Beheren van documenten
Via de knop ‘Documenten’ kun je documenten opslaan die voor alle gebruikers in LISA en indien gewenst ook op de website getoond kunnen worden. In plaats van categorieën werken we in LISA X met mappen.
Ga naar 'Vereniging' > 'Documenten' en klik rechtsboven op 'Map toevoegen'. Je kunt zelf een naam geven, bijvoorbeeld een map voor de 'Penningmeester' of 'Statuten'.
Vervolgens kun je via de knop 'Document uploaden' een bestand selecteren. Je dient hier een naam en omschrijving van het document in te vullen en een map te selecteren. Documenten kun je koppelen aan gebruikers of gebruikersgroepen (een groep met meerdere gebruikers erin). De groepen zijn door de beheerder aan te maken in het menu 'Instellingen' > 'Gebruikersgroepen'.
Tot slot kun je aangeven of het document (indien toegevoegd aan een clubsitepagina) zichtbaar mag zijn voor de inlog en/of achter de inlog. Je geeft dus aan of iemand ingelogd moet zijn als lid om het document te mogen zien of niet.
Nadat het bestand is geüpload, kun je eventueel nog filteren op bepaalde documenten in het beginscherm.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.