Het is mogelijk dat er een melding verschijnt bij het lidmaatschap op een lidkaart. Deze meldingen hebben verschillende betekenissen en oplossingen. Hieronder lees je er meer over.
Wat heb je nodig?
- Lees-en wijzigrechten tot de module Personen
- Lees-en wijzigrechten tot de module Instellingen
1. Melding 'Lidmaatschaptype is verwijderd'
Het verwijderen van een lidmaatschap doe je via 'Instellingen' > 'Lidmaatschappen'. Bij het verwijderen van een lidmaatschap krijg je verschillende opties. Indien een lidmaatschap is verwijderd zonder toewijzingen houdt dat in dat het lidmaatschap nog steeds toegewezen kan zijn aan een lid, ook al is dit lidmaatschap niet meer actief. Bijvoorbeeld twee Seniorlidmaatschappen die zijn toegewezen aan de leden, waarvan één is verwijderd en één actief. Dit kan ontstaan als er bijvoorbeeld bij de start van het seizoen nieuwe lidmaatschappen zijn aangemaakt en oude zijn verwijderd.
Deze lidmaatschappen zie je terug bij 'Instellingen' > 'Lidmaatschappen' > 'Toon inactieve lidmaatschappen'.
Wat nu te doen?
- Ga naar het verwijderde lidmaatschap op de bovenstaande manier en pas de naam van het verwijderde lidmaatschap aan, zodat deze verschilt van het huidige lidmaatschap. Bijvoorbeeld 'Senior' naar 'Senior VERWIJDERD'.
- Ga nu naar de ledenlijst ('Personen' > 'Leden'), kies de filter 'lidmaatschappen' en selecteer 'Senior VERWIJDERD'. Nu krijg je alle leden te zien die op dit moment dus nog steeds het verwijderde lidmaatschap hebben. Selecteer deze allemaal en kies de optie 'lidmaatschap/product toekennen'. Kies hier voor het actieve Seniorlidmaatschap (dus degene waar geen 'VERWIJDERD' achter staat). Zij hebben dan dus twee lidmaatschappen, namelijk het lidmaatschap dat verwijderd moet worden en het actieve lidmaatschap.
- Nadat dit is gelukt, selecteer je weer dezelfde groep en kies je 'verwijder lidmaatschap/product'. Selecteer nu het verwijderde lidmaatschap 'Senior VERWIJDERD'. Iedereen heeft nu hetzelfde lidmaatschap, en het foutieve lidmaatschap is bij iedereen verwijderd.
Melding 'Geen actief tarief'
Indien deze melding verschijnt op een lidkaart houdt dit in dat het lidmaatschap nog geen actief tarief heeft. Ook deze lidmaatschappen zie je terug bij 'Instellingen' > 'Lidmaatschappen' > 'Toon inactieve lidmaatschappen'. Ze zijn dan niet meegegaan met de seizoensovergang of dit moet nog gebeuren.
Wat nu te doen?
- Ga naar het lidmaatschap toe via 'Instellingen' > 'Lidmaatschappen' > 'Toon inactieve lidmaatschappen'.
- Selecteer het lidmaatschap en klik rechtsboven bij 'tarieven' op 'voeg toe'.
- Vul hier een tarief in en selecteer het nieuwe seizoen. Nu is het lidmaatschap actief en verdwijnt de melding.
Heb je al nieuwe lidmaatschappen aangemaakt en deze toegekend aan leden zoals beschreven in de situatie bij de vorige melding? Volg dan dat stappenplan om dat te corrigeren.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.