Nadat alle lidmaatschappen en producten zijn ingericht kan het aan de leden gekoppeld worden.
Dit kan zowel per lid als in bulk op basis van een filter in de totale ledenlijst. Om dit te kunnen doen zullen er rechten nodig zijn voor het menu Personen. Mocht dit menu niet zichtbaar zijn dan kan een LISA beheerder van de vereniging deze rechten toekennen.
Lidmaatschap koppelen aan een specifiek lid
Normaal gesproken wordt dit alleen gedaan bij nieuwe leden, of als er een wijziging plaatsvind. Bijvoorbeeld een seniorenlid dat vanaf het nieuwe seizoen een trainingslid wordt.
Via het zoekscherm bovenin LISA kan er een naam worden ingevuld om de lidkaart te openen:
Zodra de lidkaart is geopend zal het tabblad Persoon zichtbaar worden. Hier staat bovenaan gelijk het lidmaatschap. Klik hier op ''Lidmaatschap toewijzen'' om een nieuw lidmaatschap te koppelen:
Selecteer bovenin het juiste lidmaatschap. Als een lidmaatschap niet tevoorschijn komt in de lijst dan kan er ook nog op de knop ''Toon alle actieve lidmaatschappen'' geklikt worden. Bij jeugdleden wordt bijvoorbeeld enkel het lidmaatschap getoond die ze volgens hun leeftijd moeten krijgen, nadat je op deze knop hebt geklikt kunnen andere leeftijdscategorieen alsnog gekoppeld worden.
Bij nieuwe leden kan inschrijfgeld aangevinkt worden, dan zal er automatisch een extra factuurregel tevoorschijn komen.
In het geval van een proeflid kan dit ook aangevinkt worden. Pas op het moment dat de ledenadministratie het lid definitief proeflid-af maakt zal de factuurregel klaar gezet worden.
Het veld ''Eindigend op'' blijft normaal gesproken leeg in het geval van een doorlopend lidmaatschap.
Alleen bij niet doorlopende lidmaatschappen (zaalhockey) of bij opzeggingen in de toekomst wordt dit ingevuld.
Naast het lidmaatschap is het ook mogelijk om een product te koppelen binnen de lidkaart. Klik hiervoor op de blauwe knop ''Product toewijzen'':
Kies vervolgens het juiste product en voer een start- en einddatum in. Bij producten kan er wel een einddatum worden ingesteld aangezien dit normaal gesproken maar 1 keer in rekening wordt gebracht. In het nieuwe seizoen kan een product dan eventueel opnieuw gekoppeld worden.
Nadat het lidmaatschap en eventueel ook het product is toegevoegd zullen de factuurregels ook zichtbaar worden bij het tabblad Financieel op de lidkaart:
Hier is het ook mogelijk om factuurregels te verwijderen. Als er bijvoorbeeld een lidmaatschap is aangemaakt voor ereleden van €0, dan kan dit hier ook verwijderd worden.
Daarnaast is ook hier een ''voeg toe'' knop beschikbaar. Hiermee kan er een handmatige factuurregel aangemaakt worden, dit is vooral handig als er uitzonderingen gemaakt moeten worden voor een bepaald lid.
In onderstaand voorbeeld heeft het lid het afgelopen seizoen €50 teveel betaald, dus dit wordt nu als losse factuurregel in mindering gebracht op de factuur van het seizoen 2024-2025:
Dit komt er vervolgens zo uit te zien:
Lidmaatschap / product koppelen aan meerdere leden tegelijk
Via het menu Personen > Leden kan op basis van een filter een lidmaatschap / product in bulk toegekend worden.
Met de groene ''Filter toevoegen'' knop kan er bijvoorbeeld een filter toegevoegd worden voor een specifiek team of leden van een specifieke leeftijd.
Als er bijvoorbeeld een lidmaatschap / product gekoppeld moet worden aan iedereen in de O18, dan kan onderstaand filter toegevoegd worden:
Een ander voorbeeld is een selectietoeslag voor de teams Dames 1 en Heren 1:
Selecteer vervolgens de leden en klik op de knop ''Lidmaatschap/product toekennen''. Hier zie je op hoeveel personen de wijziging wordt aangebracht:
Klik hier voor verdere hulpartikelen over het toevoegen / verwijderen van lidmaatschappen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.