Wat heb je nodig?
- Lees- en wijzigrechten tot de module Personen
'Zelfde persoon'
Als er dubbele leden in de ledenlijst staan, komt dit nu naar voren op de lidkaart van de leden. Het systeem vergelijkt de informatie en op basis hiervan doet hij een voorstel. Dit ziet er zo uit:
Hierna kun je kiezen voor 'zelfde persoon' of 'niet zelfde persoon'. Zodra je op 'zelfde persoon' klikt, kom je in het volgende scherm. Hier kun je kiezen tussen de verschillende informatie bij de leden en welke je wil gebruiken voor de samengevoegde lidkaart.
Je kan vervolgens kiezen uit verschillende opties:
- 'Samenvoegen en opslaan in Personen': het lid wordt als lid opgeslagen in de ledenlijst.
- 'Samenvoegen en opslaan in wachtlijst': het lid komt op de wachtlijst te staan (alleen beschikbaar indien wachtlijst is ingeschakeld).
- 'Samenvoegen en opslaan in Nieuwe registraties': het lid wordt naar 'nieuwe inschrijvingen' gebracht waar vervolgens het lid of op de wachtlijst geplaatst kan worden of later kan worden bevestigd als lid.
'Ik wil graag dubbele leden samenvoegen, maar zie geen melding hiervoor'
Als je ziet dat er dubbele leden zijn, maar geen melding verschijnt zoals 'zelfde persoon' dan komen de gegevens niet exact overeen. Vaak ligt dit aan de naam of aan de geboortedatum van het lid. Als er bijvoorbeeld een andere achternaam staat, dan zal het systeem dit niet herkennen als hetzelfde lid.
Corrigeer de gegevens zodat deze exact hetzelfde zijn en dan moet de melding verschijnen.
Krijg je een melding 'er bestaat al iemand met dit bondsnummer in de vereniging'? Neem dan contact op met ons en dan zullen we je hierbij helpen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.