Net als een welkomstmail, is het ook mogelijk de leden een opzeggingsmail te versturen. Op deze manier kun je leden die hun lidmaatschap opzeggen nog wat laatste informatie geven of bedanken voor hun speeltijd bij jullie club!
Wat heb je nodig?
- Lees- en wijzigrechten tot de module Personen
- Lees- en wijzigrechten tot de module Persoonskaart
- Lees- en wijzigrechten tot de module Communicatie
Versturen mail via de ledenlijst en lidkaart
Je kunt deze mail op twee verschillende manieren versturen. Je kunt dit doen via de ledenlijst ('Personen' > 'Leden') door een selectie van leden te maken, deze te selecteren en dan op 'verstuur e-mail' te klikken. Je kunt dan de template 'lid- opzeggingsmail' gebruiken. Als je bijvoorbeeld eerst filtert op 'opzeggingen in de toekomst' zou je op deze manier meerdere leden in 1 x kunnen benaderen met deze mail.
De tweede optie is via de lidkaart. Zodra je het lidmaatschap hier hebt beëindigd en daarna rechtsboven de profielfoto op het onderstaande icoontje klikt, krijg je de optie 'verstuur opzeggingsmail'. Ook op deze manier kun je het lid benaderen. De e-mail wordt dus niet automatisch verstuurd na het beëindigen van een lidmaatschap.
Aanpassen opmaak templates
Via Communicatie > E-mailtemplates kun je zelf vormgeven aan deze mail. Deze template heet 'Lid - Opzeggingsmail'. De variabele die hier beschikbaar is heet ##CANCELLATIONDETAILS## en weergeeft het volgende: 'Lidmaatschap Y stopt op XX-XX-XXXX'.
Het is mogelijk zelf nog informatie toe te voegen of de opmaak te veranderen. Selecteer een hoofdtemplate van jullie vereniging. Hier zit namelijk ook een aanhef voor het lid al bij of een voettekst (deze staat onder de naam 'Hoofdtemplate (Systeem).
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.