Zie je bij het aanmelden van een lid geen lidmaatschap zichtbaar worden? Dit kan verschillende redenen hebben.
Wat heb je nodig?
- Lees- en wijzigrechten tot de module Personen
- Lees- en wijzigrechten tot de module Instellingen
Geen actief tarief
Voor het aanmelden van nieuwe leden, is het noodzakelijk om een actief lidmaatschap te koppelen aan de lidkaart.
Op de lidkaart verschijnen alleen de lidmaatschappen waar het huidige seizoen aan gekoppeld is en van toepassing is op het lid. Als een lidmaatschap dus niet actief is in het lopende seizoen, dan komt deze niet naar voren in het keuze menu.
Via 'Instellingen' > 'Lidmaatschappen' kun je per lidmaatschap het seizoen beheren. Zie je geen lidmaatschappen of mis je het lidmaatschap dat je wilt toewijzen? Dan staan ze rechtsboven bij 'inactieve lidmaatschappen'. Hier komen de lidmaatschappen te staan als het seizoen is afgelopen en het lidmaatschap nog niet is omgezet naar het nieuwe seizoen. Of als je ze hebt verwijderd.
Nadat je op de naam van het lidmaatschap hebt gedrukt, kan je via 'Tarieven' > 'Voeg toe' het nieuwe seizoen selecteren. Klik daarna op opslaan.
Kun je geen nieuw seizoen selecteren? Ga dan naar 'Instellingen' > 'Seizoenen' (Let op: alleen zichtbaar voor hoofdgebruikers. Neem dus contact op met de hoofdgebruiker van jullie omgeving om dit te kunnen aanpassen) en maak hier het nieuwe seizoen aan.
Nu is moet het lidmaatschap wel zichtbaar worden in het keuzemenu bij het toewijzen.
Leeftijdgrenzen
Een andere reden kan ook zijn dat je leeftijdsgrenzen hebt ingesteld op jouw lidmaatschap. Indien het desbetreffende lid niet valt binnen deze grenzen, zal het lidmaatschap ook niet zichtbaar worden op de lidkaart.
Dit kun je aanpassen via 'Instellingen' > 'Lidmaatschappen' door het lidmaatschap te selecteren en rechtsboven op 'bewerken' te klikken.
Peildatum
Lijkt het alsof jouw lid wel binnen de leeftijdsgrenzen valt, maar is het lidmaatschap nog steeds niet zichtbaar? Kijk ook naar de ingestelde peildatum.
Deze kun je terugvinden via 'Instellingen' > 'Algemeen' en is alleen zichtbaar voor hoofdgebruikers. Staat deze op 31-12? Dan wordt er gekeken naar hoe oud het lid in het huidige seizoen op 31-12.
Indien het desbetreffende lid op dit moment 10 is en dit jaar nog 11 wordt, zal het lidmaatschap niet zichtbaar worden op de lidkaart omdat het systeem kijkt naar het huidige seizoen op 31-12. Op deze datum zal het lid dus al 11 zijn.
Indien je de peildatum weghaalt, of aanpast naar 1-1, krijg je wel het lidmaatschap te zien op de lidkaart. Want dan kijkt het systeem naar het begin van het seizoen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.